lördag 3 januari 2015

Joe Cocker (1944-2014)

 
22 december, 70 år gammal, lämnade Joe Cocker jordelivet drabbad av lungcancer. Jag har inte haft en stark relation till hans musik egentligen men det kändes ändå viktigt att uppmärksamma hans död p g a ett visst framträdande.
      Under Woodstock 1969 framförde Joe Cocker en, vid det här laget, legendarisk cover av Beatles låt With a Little Help From My Friends. När jag såg den första gången var jag mest bekant med låtar jag hört då och då på t ex MTV som ung som t ex Summer in the City. Det här framträdandet får mig alltid att känna mig uppspelt och glad. Det är ett videoklipp jag ofta återkommer till.
     Jag tänker inte bli mer långvarig i det här inlägget än såhär. Det är en uppgift bättre utfört av ett riktigt fan. Jag tänker helt enkelt länka ett klipp till det ovan nämnda fantastiska framförandet.

Inga kommentarer: