tisdag 3 maj 2016

King Crimson - Beat (1982)

Om du gillar: Skivan Dicipline (föregående), intressanta taktarter och rytmer.

Beat följer upp Dicipline (1981) på alla sätt och vis. Samma uppsättning musiker, samma sound och samma idéer. Jag vill påpeka att jag tycker att det inte gör något utan att det snarare känns som del två. Min gissning är att mycket av dessa låtar har skrivits samtidigt då de har precis samma känsla och här har jag även hittat många nya favoriter. Låten Waiting Man är helt fantastisk och jag har svårt att hålla mig ifrån den.
     På grund av att skivan är så lik sin föregångare har jag inte mycket att tillägga förutom att du bör ta en lyssning på den här om Dicipline föll dig i smaken. Då får du absolut inte missa det här! Youtube är inte mycket till hjälp så jag väljer ut några klipp som kändes ok. Som alltid kommer du få ut mycket mer av att lyssna på hela skivan om du gillar det här.



Inga kommentarer: